Hasar İşlemleri

Konut Hasarları

Hasar ihbarınızı 0850 250 50 50 numaralı Müşteri Hizmetleri Hattımıza bildirebilirsiniz.

Rizikonun Gerçekleşmesi Halinde Sigorta Ettirenin ve/veya Sigortalının Yükümlülükleri

Sigorta ettiren ve/veya sigortalı, rizikonun gerçekleşmesi halinde aşağıdaki hususları yerine getirmek ile yükümlüdür.

  • Rizikonun gerçekleştiğini öğrendiği tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde sigortacıya bildirimde bulunmak.
  • Sigortalı değilmişcesine gerekli kurtarma ve koruma önlemlerini almak ve bu amaçla sigortacı tarafından verilen talimata elinden geldiği kadar uymak.
  • Sigortacı ve yetkili kıldığı kimselerin, makul amaçlarla ve uygun şekillerde hasara uğrayan bina ve yerlere girmesine, bunları teslim almasına, elkoymasına, muhafaza altına almasına ve zararı azaltmaya yönelik girişimlerde bulunmasına izin vermek.
  • Zorunlu haller dışında, hasar konusu yer veya şekillerde değişiklik yapmamak.
  • Sigortacının isteği üzerine, rizikonun gerçekleşmesi nedenlerini ayrıntılı şekilde belirlemeye, zarar miktarıyla delilleri saptamaya, rücu hakkının kullanılmasına yararlı ve sigorta ettiren için sağlanması mümkün gerekli bilgi ve belgeleri geçikmeksizin sigortacıya vermek.
  • Zararın tahmini miktarını belirtir yazılı bir bildirimi makul ve uygun bir süre içinde sigortacıya vermek.
  • Tazminat yükümlülüğü ve miktarı ile rücu haklarının saptanması için sigortacının veya yetkili kıldığı temsilcilerinin sigortalı yer veya şeylerde ve bunlarla ilgili belgeler üzerinde yapacakları araştırma ve incelemelere izin vermek.
  • Sigortalı yer veya şeyler üzerine başkaca sigorta sözleşmeleri varsa bunları sigortacıya bildirmek.

Hasar ihbarınızı yaparken poliçe bilgilerinin, açık adres, irtibat telefonu ve hasara ilişkin detayların (hasar tarihi, hasarın oluş şekli ve tahmini hasar tutarının) eksiksiz olarak bildirmeniz işlemlere hız kazandıracaktır.

Konutta Hasar Nedenine Göre Talep Edilecek Belgeler

Yangın Hasarları için Gerekli Belgeler

  • İtfaiye Raporu(İtfaiye müdahele etmiş ise)
  • Karakol Müracaat, İfade , Görgü Tespit tutanakları (Karakol olaya müdahale etmiş ise)
  • Karakol ya da itfaiyenin müdahale ettiği hasarlarda Savcılık Takipsizlik Kararı veya İddianamenin tasdikli suretleri
  • Olayın meydana geliş şeklini ayrıntılı anlatan beyan ve zararınızı belirten talep yazısı
  • Hasarlı kıymet/kıymetlerin onarım faturaları (Onarım durumu sözkonusu ise)
  • Teknik Servis Raporu (Cihaz/Makine onarımı/hasarı sözkonusu ise)
  • Rücu imkanı açısından sigortalı kıymetlerde meydana gelen hasara 3. şahısların neden olması durumunda sigortacının da talebi halinde resmi makamlar kanalı ile tutturulacak tutanak
  • Şirketimizce eksper görevlendirilmeyen hasarlarda, hasara maruz kalan kıymetlerin fotografları
  • Sigortalının kiracı olması durumunda kira kontratı
  • Sigortalının mülk sahibi olması durumunda tapu senedi
  • Sigortalının gerçek kişi olması durumunda kimlik belgesi sureti, tüzel kişi olması
  • durumda ise yetki belgeleri (Vergi levhası, imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, kimlik belgesi suretleri)
  • Prim ve peşinat makbuzları
  • Eksper ve/veya Şirketimiz tarafından olayın/hasarın özelliğine göre istenebilecek diğer belgeler

Deprem Hasarları (ve Yanardağ Püskürmesi) için Gerekli Belgeler

  • DASK (Doğal Afet Sigorta poliçesi) poliçesi (Bir hasar durumunda Dask poliçenizin veya Dask poliçe bilgilerinin derhal Sigorta şirketine verilmesi önemlidir)
  • Resmi makamlar ve/veya Üniversitelerin Yer Bilimleri ile ilgili bölümlerine yapılan müracaat ve sonuçlara dair alınan raporlar (Bu konuda mutlaka eksperle ve Şirketle temas halinde olunması gereklidir),
  • Afet İşleri Müdürlüğü'nce verilen ve riziko konusu kıymetin hasar durumunu tevsik eden tasdikli rapor
  • Mevcut ise Karakol Müracaat, İfade , Görgü Tespit tutanakları (Karakol olaya müdahale etmiş ise)
  • Olayın meydana geliş şeklini ayrıntılı anlatan beyan ve zararınızı belirten talep yazısı
  • Hasarlı kıymet/kıymetlerin onarım faturaları (Onarım durumu sözkonusu ise)
  • Teknik Servis Raporu (Cihaz/Makine onarımı/hasarı sözkonusu ise)
  • Şirketimizce eksper görevlendirilmeyen hasarlarda, hasara maruz kalan kıymetlerin fotografları
  • Sigortalının kiracı olması durumunda kira kontratı
  • Sigortalının mülk sahibi olması durumunda tapu senedi
  • Mevcut ise Yapı Kullanma İzin belgesi
  • Sigortalının gerçek kişi olması durumunda kimlik belgesi sureti, tüzel kişi olması durumda ise yetki belgeleri (Vergi levhası, imza sirküleri, ticaret sicil gazetesi, kimlik belgesi suretleri)
  • Prim ve peşinat makbuzları
  • Eksper ve/veya Şirketimiz tarafından olayın/hasarın özelliğine göre istenebilecek diğer belgeler